کاربرد اسپری لکه بر فرش و مبل
نوشته شده توسط : عابد

لکه های روی فرش که عمدتاً در اثر تماس دست آلوده یا ریختن مواد غذایی و نوشیدنی روی فرش ایجاد می شود می توانند سایر قسمت های فرش را آلوده کنند و ممکن است خشک شوند و به مرور زمان برداشتن آنها مشکل شود. بنابراین کارشناسان توصیه می کنند به محض ایجاد لکه بر روی فرش، حتما آن را تمیز کنید.

یکی از ساده ترین روش هایی که می توانید برای از بین بردن انواع لکه ها استفاده کنید، استفاده از ماده ای به نام لکه بر است.

لکه گیری فرش یکی از خدماتی است که در بهترین قالیشویی به مشتریان ارائه می شود. این سرویس در واقع یک سرویس کاملا تخصصی است که در آن کارشناس فرش ابتدا لکه را بررسی کرده و نوع ماده ایجاد کننده آن را بررسی می کند. یک ماده مناسب برای شستشو را توصیه می کند. سپس با استفاده از یک شوینده کاملا حرفه ای لکه به طور کامل از بین می رود.

چه زمانی می توان از لکه فرش استفاده کرد؟

هر چه زودتر از شر لکه خلاص شوید و از شوینده های بهتر استفاده کنید، نتیجه رضایت بخش تر خواهد بود. تمام لکه ها را نمی توان با اسپری پاک کرد. لکه های ناشی از ریختن مواد مانند نوشیدنی ها، سس ها و مواد غذایی روی فرش معمولا با این اسپری پاک می شوند. بنابراین بهترین زمان استفاده از اسپری لکه بر روی فرش از چند ساعت تا چند روز پس از ایجاد لکه می باشد.

در غیر این صورت لکه پس از مدتی خشک می شود و تمیز کردن آن مستلزم استفاده از شوینده های تخصصی است که فقط برای قالیشویی ها موجود است. فراموش نکنید که استفاده از شوینده های قوی بدون اطلاع از تاثیر آنها بر فرش ممکن است به الیاف آن آسیب وارد کرده و حتی رنگ فرش را پخش کند. پس اگر لکه روی فرش شما کهنه است؛ برای رهایی از آن حتما با قالیشویی های معتبر تماس بگیرید و از خدمات لکه بری آنها استفاده کنید تا نتیجه دلخواه را بگیرید و از الیاف فرش خود محافظت کنید.

بهتر است فرش را بشویید یا از لکه بر استفاده کنید

در پاسخ به این سوال که شستشوی فرش بهتر است یا اسپری لکه بر، باید گفت که زمان ایجاد لکه و نوع لکه بسیار مهم است. برای لکه های سخت مانند لکه جوهر، رنگ و مواد مشابه و همچنین لکه های خشک شده و قدیمی بهترین راه حل استفاده از خدمات قالیشویی حرفه ای یا قالیشویی در منزل است. اما اگر قسمت‌های دیگر فرش شما کاملاً تمیز است و اخیراً لکه‌دار شده و هنوز مرطوب است، استفاده از این محصول کاربردی می تواند مفید باشد.

در مورد الیاف فرش نیز باید به این نکته توجه داشته باشید که فرش دستبافت و ابریشم بسیار حساس بوده و شستن آن کار تخصصی است. بنابراین، اگر فرش نفیس یا فرش دستبافتی دارید که لکه دار شده است، هرگز آن را در خانه تمیز نکنید.





:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 تير 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: